Zaklínač IV ohromil technologickým demem, fanoušci jsou nadšení

Společnost CD Projekt RED před několika dny na akci „State of Unreal 2025“ představila působivé technologické demo pro nadcházející hru Zaklínač 4. A řekněme si narovinu, vypadá to parádně.
Ačkoli se nakonec dle ujištění vývojářů jednalo v uvozovce pouze o technické demo, nikoli tedy o ukázku ze samotné hry (gameplay), i tak prezentace ohromila a vzbudila obrovský zájem nejen u fanoušků. Vývojáři z ostatních studií určitě nyní znervózněli, když viděli, jaké nádhery umí s Unreal Enginem 5.6 vykouzlit CD Project RED.
Keep in mind this isn’t gameplay of The Witcher 4 itself, but a deep dive into the technological groundwork.
CD Project RED
Co jsme tedy vlastně viděli? Viděli jsme technologické demo zasazené do světa Zaklínače IV. Představeny byly především technologie a řešení, které vývojáři vyvíjí.
Jestli ale bude výsledek vypadat podobně, lépe, nebo hůře, si budeme muset několik let počkat. Stále nebylo oficiálně oznámeno, kdy se nového Zaklínače dočkáme. Respektive CD Project RED oznámilo, že nevyjde dříve jak v roce 2026.
Technologie UE 5.6
Největší pozornost byla věnována technologické stránce hry, která poběží na nejnovější verzi Unreal Engine 5.6. Demo bylo v reálném čase spuštěno na konzoli PlayStation 5 a běželo plynule při 60 snímcích za sekundu (FPS), a to i se zapnutým ray tracingem. Tedy kombinace, po které volají snad všichni hráči současné herní generace konzolí.
Mezi nejzajímavější představené technologie patří:
- Nanite Foliage: Tato technologie umožňuje extrémně detailní a hustou vegetaci, od trávy po stromy, která realisticky reaguje na vítr a pohyb postav, aniž by to výrazně ovlivnilo výkon.
- Realistické animace svalů: Díky technologii „ML Deformer“ bylo ukázáno, jak se svaly pod kůží Ciriina koně Kelpie realisticky pohybují a napínají.
- Pokročilá fyzika a interakce se světem: Svět bude dynamičtěji reagovat na akce hráče. V demu bylo vidět, jak postavy a prostředí reagují na dění okolo, například když Ciri použije znamení.
- Plynulé načítání světa (Fast Geometry Streaming): Nová metoda streamování dat zajišťuje plynulý pohyb rozlehlým světem bez zasekávání nebo viditelného doskakování objektů.
Co víme nového?
I když jsme dostali především technické novinky, tak vývojáři prozradili i několik obsahových novinek.
- Hlavní hrdinkou a hratelnou postavou bude Ciri.
- Děj se bude odehrávat v severní říši Kovir a představilo se i rušné město Valdrest a v závěru jsme viděli krátký pohled na Lan Exeter.
- Ciri bude mít vlastního koně se jménem Kelpie.