Wow, tak to jo. Tak tohle byla moje první reakce, když před více jak rokem Weta Workshop představilo parádní sochu Lary Croft. Jenže rok uplynul, mezitím se objevilo spoustu nejistot a kontroverzí ohledně zpracování a z prvotního totálního nadšení se spíše objevila mrazivá nervozita.
Každopádně socha Lary dorazila a vy si tak můžete přečíst, jestli cena i více jak roční čekání stálo za to.
Capturing a split second of action is always a challenge and Lara fighting the raptors was just that. Creating believable poses in such a confined space needed a thoughtful composition, so I looked to classical renaissance statues for inspiration.
Gary Hunt – Sculptor, Weta Workshop
Herní sérii Tomb Raider asi nemá cenu představovat. Tuto sérii hraju střídavě na Playstationu a PC už od roku 1999. Laru jsem si nezamiloval kvůli jejím fyzickým přednostem, jak si mohou lidé myslet. Ale Lara a její herní série Tomb Raider mě uchvátila tehdy v hratelnosti, rozmanitosti a celkově skvělém adventurně-akčním zážitku. S Larou jsem měl jako malý kluk možnost procestovat a objevovat celý svět. A tohle na této sérii miluji i nyní.
Ačkoli se jedná o poměrně silnou (ženskou) postavu, její zpracování v popkulturním sběratelství je zastoupeno prachbídně. Prakticky neexistuje kvalitní oficiální 1:6 figurka a zastoupení v sochách je takové všelijaké.
Když se tedy objevil minulý rok v dubnu prototyp sochy od Weta Workshop, tak jsem zbystřil. Konečně se objevilo něco, co by důstojně reprezentovalo tuto úspěšnou herní sérii. Weta Workshop přišlo s nádhernou dynamickou akční sochou, kterou připravilo k 25. výročí prvního díly Tomb Raider. Ten vyšel 25. října 1996. Ano, Lara už je tu s námi více jak čtvrt století a stále vypadá dobře 🙂
I když nesbírám sochy, tady jsem nakonec neodolal a Laru jsem předobjednal. Za ty léta, které jsme spolu strávili, si to zasloužila. Většinou mám u soch problém s konečnou pózou a tak mnoho soch nechávám ostatním. Ale tady mě ta dynamická póza bavila hned od prvního zveřejnění prototypu. Lara s dvěma raptory z oblíbené pasáže The Lost Valley. Více nebylo potřeba.
Po roce a jednom měsíci čekání mi včera zazvonil pošťák a Laru až z Nového Zélandu přivezl.
Lara Croft: The Lost Valley
Socha, kterou Weta pojmenovalo jako Lara Croft: The Lost Valley, je zpracována na motivy remaku prvního dílu Tomb Raider: Anniversary, který vyšel v roce 2007. Konkrétně si socha vypůjčila scénu z úrovně Lost City of Vilcabamba, kde Lara narazila v Peru na dva raptory. Jestli je porazila, nebo ne, je pochopitelně bezpředmětné 🙂
Pojďme si sochu trochu blíže představit:
- 1:4 měřítko
- limitace 950 kusů celosvětově
- vytvořena z vysoce kvalitního polystonu
- 80 cm vysoká, 35cm široká a hluboká
- váha 12,61 kg
Socha
Samotná socha je pečlivě zabalená a skládá se jen ze 3 částí a podstavce. Navíc samotná Lara je ukotvena do raptora, který tak nese nejen svoji váhu, ale i váhu Lary. Doufám, že toto Weta otestovalo a raptor s tím nebude mít v budoucnu problémy.
Headsculp
Ze začátku jsem psal o kontroverzi, která se objevila v průběhu výroby sochy. Bohužel se před pár měsíci objevily velmi nekvalitní fotky headsculptu, na kterém Lara vypadala velmi špatně. Konkrétně její přední zuby. I mě v tu chvíli zachvátila panika. Na prototypu tento problém nebyl. Nicméně na výsledné soše je to trochu znát. Zuby, které nejsou kvalitně zpracované a divně napaintované prostě Laře ubírá body.
Je to strašná škoda, protože jinak je socha skvělá. Na druhou stranu, jelikož se jedná o dynamickou pózu, tak zuby v pootevřené puse nejsou tolik vidět a musíte si najít přesný úhel, abyste zuby přes lehce otevřené rty viděli.
Póza
Skvělá. Už ji tu zmiňuji několikrát. Mám rád dynamické a akční pózy. Kvůli nudným pozám jsem už nekoupil spousty soch, ale tady vše hraje, jak má. Lařin skok, nebo spíše odraz, od raptora s propnutým atletickým tělem, jejími dvěma typickými pistolemi a skvělými raptory je něco, co se mi moc líbí. Pokud jste hráli hru, tak tahle póza jakoby ze hry vypadla.
Painting
Tady budu zase trochu hejtit. Na prototypu vše vypadalo trochu živější a reálnější. To se bohužel ale nepodařilo úplně dostat do produkčního kusu. Opět na druhou stranu, především raptoři, mi přijdou perfektně napaintovaný a vlastně jsem spokojený i s paintem na tělu Lary, která je pokrytá prachem, blátem, má krvavé šrámy i odřené lokty a zamazané oblečení. Ale painteři si mohli dát mnohem více práce s headsculptem, který je tu prostě až na druhé koleji, protože co vynikne nejvíc, tak je celková šroubovitá póza.
Podstavec
Docela macek, který má za úkol držet hlavní sousoší. Oproti kolegům, tak jsem měl štěstí na panty, protože mě perfektně sedí a neměl jsem žádný problém se zasunutím pantů do podstavce. Ten je docela dobře zpracovaný. Drží krásnou pyramidovou strukturu a nepřijde mi ani nijak přeplácaný. Například v porovnání s novým Predátorem od P1Studio, které svůj podstavec až moc vyzdobilo. Podstavec tak v případě Lary neodvádí pozornost a jen dokresluje peruánskou atmosféru.